Byggdes 1910 på Allmags varv på Orust till bröderna Oskar Johansson, Karl Johansson, Ivar Johansson och Ernst Johansson på Rörö som GG 425 Trygg. 30 bruttoton, 14 meter lång och med en 1-cylinders Avance-motor på 22 hk. 1928 byttes motorn mot en encylinders Bolinder på 40 hk.
GG 425 Trygg var vadbåt i vadlaget Trygg som bildades redan 1902. Innan 1910 var troligen GG 251 Trygger vadbåt. Följebåt var till en början GG 254 Norden och därefter GG 394 Ejdern. I vadlaget ingick bröderna Ivar, Oskar och Karl Johansson, Johan Olausson, Konrad Olausson, Oskar Olsson, Biktor Olsson, Olle Olsson, Oskar Augustsson, Olle Andreasson, Karl Hansson, Georg Johansson, Albert Olsson och John Karlsson. Vadlaget upphörde 1937.
Trygg såldes 1938 med bibehållet namn till Gottskär i Onsala (David Franzén). Motorn byttes till en 1-cylindrig Skandia 261A på 43 hk. 1941 såldes båten till Styrsö, fortfarande med samma namn. Ägare på Styrsö var Carl Kjellberg, Ejnar Kjellberg och Agne Hermansson. Motorn bytt igen, nu till en Bolinder 1-cyl om 75 hk.
Efter försäljningen av Trygg år 1938 skaffade Oskar och Ernst Johansson en ny båt som användes som trålare, GG 428 Ziva.
1947 såldes Trygg tillbaka till Rörö som GG 338 Sydö (Åke Sjögren, Gilbert Olofsson, Rune Bryngelsson och Bert-Arnold Olofsson. Båten var nu trålare. Såldes dock redan 1948 igen, med bibehållet namn till Hönö-Klova (Osborne Krook). 1953-58 hyrdes båten ut till Fredrikshavn i Danrmak för att 1959 bli såld som KA 4 Sydö till Karlskrona (Kjell Leo Sigvard Jönsson och Ernst Natanael Gustafsson). Från 1962 ägt av Bröderna Petterssons Fiskförädling & Pälsdjursfarm med samma namn. Sjönk vid mitten av 1960-talet utanför Blekingekusten, men bärgades och states i drift 1966 som KA 4 Sydö med Nils Göransson, Arne Pettersson, Göte Pettersson, Anders Skogh och Kjell Olsson som ägare. Motorn samtidigt bytt till en Scania-Vabis diesel DSI11 på 200 hk.
Ägarna till Sydö på Rörö köpte efter försäljningen en annan båt som fick samma namn.
Sålt som fritidsfartyg 1973. Sjönk vid kaj i Stockholm år 2012 men bärgades och iordningställdes igen. Idag finns båten i Stockholm under namnet Sydö och används som dykarbärgningsfartyg.