Byggd 1934 för 27 300 kronor på Bergs varv på Hälsö som GG 409 Elsie till bröderna Algot Andreasson och Bertil Andreasson. 36 bruttoton och 16 meter lång med en 1-cylindrig Skandiamotor på 75 hk.
Gick på grund och sjönk i svår tjocka den 21 mars i år 1937 under färd från Norge till hemmahamnen. Besättningen tog sig i land och räddades av norska fiskare. Bärgades den 18 maj 1937.
Såld 1940 som GG 427 Margona till Hyppeln (Amandus Andersson, Erik Hansson, Algot Andersson och Emil Andersson). Skandiamotor med 2-cyl på 130 hk installerad 1954. Såld 1961 som GG 519 Skagul 1 till Allan, Arvid och Einar Johansson, också på Hyppeln. Motorn bytt 1971 mot en Volvo-Penta diesel på 225 hk. 1985 såld till Öckerö (Peter Lidman och Danny Hagne) med oförändrat namn.
1990 såld som GG 234 Kennedy till Hönö-Klova (Jonas Klingander). Såld vidare till Åstol som GG 769 Nordanland (HB Zelandi, dvs troligen Peter Olsson, en fiskare som bott på Rörö och nu bor i Smögen och är huvudägare i KB Zelandi) år 1993 och 1994 till Rörö som GG 732 Viken. Skrotad 1996. Flertalet av dessa affärer handlar nog om tonnageaffärer för att kunna utnyttja avvecklat tonnage för nysatsningar, komma över kvoter eller skrotningsbidrag eller nåt annat liknande.
Göte Lundgren skaffade efter detta en ny båt med samma nummer och namn.