GG 145 Midfors

Byggd 1933 på Bergs varv, Hälsö. Vid leverans utrustad med en 1-cyl Bolinder på 120 hk i ett 19 meter långt skrov på 53 bruttoton. Köpare var Algot Alexandersson, Walfrid Alexandersson och Stig Bryngelsson på Öckerö. Under kriget användes båten som hjäpvedettbåt mellan 1940 och 1945.

1946 såld som LL 722 Anita till Werner, Volmar och Henry Johansson (senare Wernhamn) på Åstol och två år senare med samma nummer och namn till Ivar och Astor Melin på Käringön. 1952 såld med samma nummer och namn till Ivan Isaksson, Folke Lycke, Axel Söderberg och August Westerström, också på Käringön. Vidaresåld samma år som LL 322 Midfors till Per Gustav Adolf Gustavsson och Karl Gerhard Pettersson i Mollösund och två år senare med samma namn och hemmahamn såld till Svens Persson, Sven Arnold Karlsson och Erik Henry Persson.

1961 såldes båten till Skillinge i Skåne som SIN 62 Midfors med Enarl alvar Lundberg och Bengt Arne Enar Lundberg som ägare. En ny 2-cyl motor på 150 hk installerades i början av 1960-talet. Tillbaks på Västkusten 1964, nu i Strömstad som SD 66 Midfors och med Gösta och Erik Olsson som ägare. 1971 byttes motor igen, nu till en 2-cyl Skandia med 210 hk.

SIN 78 Midfors

SIN 78 Midfors

Såld 1972 som Ingvar Irelöv i Göteborg som Midfors utan distriktsnummer, men hette från 1972 GG 145 Midfors och hade Västkusten Fartygsagentur AB som ägare. 1974 såld tillbaka till östkusten, nu som NRG 7 Midfors till Helge Lundberg i Fyrudden. 1979 såld till Simrishamn som SIN 78 Midfors med Ebbe och Tomas Lindström som ägare. Ny ägare år 1979, Alf Martinsson, men samma nummer och namn . Brandhärjades i augusti 1991. Såld 1992 till utländsk medborgare som dock snart flyttade till Norge. Låg sjunken i Malmö hamn 1999.